Der er mange fordele ved at have en guide for virksomhedens visuelle identitet. Dels vil en gennemgående genkendelighed øge kendskabsgraden væsentligt, og dels undgås spildtid, ved at hver enkelt medarbejder genopfylder ”den dybe tallerken” hver gang, der f.eks. skal opsættes en ny brochure eller PowerPoint præsentation.
En designguiden skal derfor virke som et værktøj og inspiration såvel internt som eksternt.
Hos Effektiv-marketing.dk har vi god erfaring med at udarbejde en designmanual, som er let tilgængelig og tillader en vis grad af individualitet.
Arbejdet kan bl.a. bestå af følgende:
Udarbejdelse af designguiden og den dertil hørende grafiske identitet
Herunder:
– Logodesign / opdatering – valg af font, farver og grafiske elementer
– Opdatering af Brochurer, foldere, formularer, visitkort, etc
– Opdatering af stationery (brevpapir, visitkort, kuverter, etiketter, etc.)
– Udarbejdelse af PowerPoint skabeloner
– Opdatering af skilte/autoreklamer
Kontakt os for en uforpligtende snak om udarbejdelse af en designguide for din virksomhed.