• Start
  • Digital Marketing
    • Website via CMS
    • Webshop E-handel
    • Websitetjek
    • Sociale Medier
    • Google / Facebook Ads (SEM)
    • Søgemaskineoptimering (SEO)
    • Kurser i SEO & SEM
  • Kommunikation
    • Pressemeddelelser / artikler
    • Nyhedsbrev / e-mail
    • Salgs- & kampagnebreve
  • Marketing
    • Marketingplanen
    • Brandingstrategi
    • Designguide
    • Reklamegaver
    • Ekstern Marketingchef
    • Messesupport
  • Foto/Video
    • Fotografering
    • Videooptagelse
    • Grafisk produktion
  • Kontakt
    • Om

Sociale Medier

Det er blevet almindeligt accepteret, at sociale medier er en glimrende måde for virksomhederne at nå ud til sine kunder, men mange virksomheder er fortsat usikker på det potentiale, som de sociale netværk giver i business to business (B2B) marketing indsats.

Linkedin:
LinkedIn er et socialt netværk specielt bygget til fagfolk, der er fokuseret på at udvikle forretningsmæssige relationer, hvilket gør det til et naturligt sted at starte social B2B markedsføring.

Hvis din virksomhed ikke har et firma profil på LinkedIn, går du glip af gode markedsføringsmuligheder. LinkedIn show case pages giver ligeledes virksomhederne mulighed for at fremhæve deres produkter og tjenester

Når en virksomhed har en aktiv Company page på Linkedin, åbner det mulighed udsende pressemeddelelser, relevante blogs og indlæg, event annonceringer m.m. Dette vil øge virksomhedens brand synlighed på nettet og åbne op for at både nye og eksisterende kunder kan finde relevant info om virksomhedens produkter og ydelser.

Yderligere kan man også drage fordel af betalte kampagner (Sponserede opslag) gennem LinkedIn Annoncering, der kan målrettes meget specifikke virksomheder, befolkningssammensætning, brancher og steder, jobfunktioner m.m. – og dermed nå ud til nye kunder.

Google+:
Google+ er vigtig for B2B markedsføring primært på grund af netværkets SEO konsekvenser. Etablering af en detaljeret firma side og opretholde en aktiv tilstedeværelse kan øge din virksomheds placering i organiske Google-søgninger, fremme synligheden og troværdigheden af dit brand.

Derudover har Google+ blevet en af verdens største sociale platform, hvilket betyder, at dine konkurrenter og potentielle partnere er sandsynligvis til stede på netværket. Hvis ikke dine konkurrenter ikke allerede er til stede på Google+ – så kan din virksomhed komme foran med en beskeden indsats.

Facebook:
Se det i øjnene – (næsten) alle dine kunder er på Facebook – og de kigger ikke kun på Facebook om aftenen – det sker i høj grad også i dagtimerne på arbejdet.

Det er vigtigt for virksomhederne i dagens miljø til at opbygge en personlig forbindelse med sine kunder og kunder. Hvis en kunde føler en personlig tilknytning til et brand , vil han / hun være mere tilbøjelig til at træffe en positiv købsbeslutning overfor virksomhedens produkter eller tjenesteydelser.

Anvendt korrekt, kan Facebook hjælpe med at nedbryde muren mellem en virksomhed og dens kunder eller klienter. Gennem seriøse, engagerende og muntre indlæg, kan virksomhederne skabe en personlig forbindelse mellem sit brand og dens kunder. For B2B-virksomheder, kan Facebook give den konkurrencedygtig og omkostningseffektiv kant nødvendig for at kunne engagere sine kunder.

Facebook er et undervurderet men særdeles effektive kommunikationsværktøj, der skal tages alvorligt af B2B-virksomheder.

Hvordan kommer vi igang?
Hos Effektiv Marketing kan vi være behjælpelige med at udarbejde en strategi for virksomhedens tilstedeværelse på de sociale medier, oprette de forskellige firmaprofiler og hjælpe med den løbende kommunikation.

Det er hverken svært eller tidskrævende og kræver blot 2 til 4 opslag pr. md. for at have en aktiv social tilstedeværelse og få kroner i budget for at nå ud til den ønskede målgruppe.

Sagt med andre ord – det er effektiv marketing at være til stede på de sociale medier.

Online

  • Website via CMS
  • Webshop E-handel
  • Websitetjek
  • Sociale Medier
  • Google / Facebook Ads (SEM)
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Kurser i SEO & SEM
© 2016 Effektiv Marketing * Mob: 2750 8590 * E-mail: effektivmarketing@gmail.com
Vi anvender cookies for at sikre at vi giver dig den bedst mulige oplevelse af vores website. Hvis du fortsætter med at bruge dette site vil vi antage at du er indforstået med det.OkPrivacy policy